پایان قدرت نمایی اراذل و اوباش منطقه فلاح 

باتوجه نارضایتی شهروندان منطقه فلاح تهران در خصوص اقدامات مجرمانه سه نفر از اراذل و اوباش منطقه فلاح، دستگیری این افراد در دستور کار مرکز عملیات سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ قرار گرفت. 

 

در مورخه ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۱ خبری به سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام شد مبنی بر اینکه تعدادی از اراذل و اوباش با حمله به یک مغازه طلافروشی در میدان بهاران – خیابان شهید عسگری، اقدام به ضرب شتم متصدیان طلافروشی و زخمی نمودن دو نفر با سلاح سرد نموده و پس از قدرت نمایی از محل متواری شدند. 

با توجه به حساسیت بوجود آمده در منطقه بویژه نارضایتی شهروندان منطقه فلاح تهران در خصوص اقدامات مجرمانه سه نفر از اراذل و اوباش منطقه فلاح، دستگیری این افراد در دستور کار مرکز عملیات سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ قرار گرفت. 

مأموران با حضور در طلافروشی، به تحقیق از متصدیان طلافروشی و همچنین بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته واحد طلافروشی پرداخته؛ اطلاع پیدا کردند که اراذل و اوباش تحت تعقیب آن‌ها، از مجرمین سابقه دار در زمینه نزاع و درگیری هستند که پس از حضور در طلافروشی، با تهدید چاقو اقدام به ضرب و شتم مالک طلافروشی و یکی دیگر از افراد حاضر در داخل طلافروشی نموده و آن‌ها را با ضربات چاقو از ناحیه صورت و کتف مجروح نمودند. 

در بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته و اظهارات شاهدان صحنه، مأموران اطلاع کردند که متهمین در زمان خروج از طلافروشی شیشه‌های مغازه‌های طلافروشی را تخریب و در ادامه با قدرت نمایی و تهدید سلاح سرد اقدام به مسدود نمودن مسیر حرکت خودرو‌ها در خیابان شهید عسگری کرده و پس از آن به سرعت از محل متواری شدند. 

در شرایطی که اقدامات ویژه جهت شناسایی و دستگیری متهمین در دستور کار مرکز عملیات سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ قرار گرفته بود، مأموران اطلاع پیدا کردند که متهمین از محل سکونت خود در منطقه فلاح متواری شده و همزمان، با انتشار تصاویر خود در شبکه‌های اجتماعی اینبار به قدرت نمایی در فضای مجازی پرداختند. 

با اقدامات ویژه پلیسی، سرانجام در مورخه ۱۲ فروردین ماه ۱۴۰۲، مخفیگاه متهمین در جنوب غرب تهران شناسایی؛ هر سه نفر آن‌ها دستگیر و به مرکز عملیات سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ منتقل می‌شوند. 

متهمین که دو نفر از آن‌ها برادر (۳۵ و ۲۵ ساله) و نفر سوم (۲۰ ساله) دوست و در واقع نوچه دو متهم دیگر هستند، انگیزه خود را اختلاف مالی و طلب مبلغ ۴۰۰ میلیون تومانی از مالک مغازه طلافروشی اعلام؛ اما در ادامه تحقیقات، کذب بودن اظهارات آن‌ها محرز و مشخص شد که پیش از این و بواسطه اختلاف شخصی با مالک طلافروشی، بار‌ها از طریق تماس‌های متعدد تلفنی و بعضا تخریب شبانه قفل درب کرکره‌ای مغازه اقدام به تهدید مالک طلافروشی نمودند. 

سرهنگ سعید راستی، رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به قدرت نمایی متهمین در محل و به منظور اطمینان بخشی به شهروندان تهرانی بویژه اهالی محترم منطقه فلاح در خصوص قاطعلیت پلیس در برخورد با اراذل و اوباش، هماهنگی لازم با مقام محترم قضایی دادسرای ناحیه ۲۱ تهران انجام؛ بازسازی صحنه جرایم ارتکابی از سوی متهمین در محل ارتکاب جرم آن‌ها انجام گردید که این اقدام با همراهی مردم منطقه فلاح با پلیس مواجه شد. 
سرهنگ سعید راستی، در پایان این خبر اعلام نمود: با تکمیل تحقیقات از متهمین و هماهنگی بعل آمده با مقام قضایی، هر سه متهم با قرار بازداشت موقت روانه زندان شده و پرونده جهت سیر مراحل تکمیلی به دستگاه قضایی ارجاع گردیده است.

برچسب ها: حوادث ، اراذل اوباش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۲۷ فروردين ۱۴۰۲
پایان زمانی معنی دارد که سال بعد هم همین اتفاق نیفتد و دوباره نگوئید پایان کار اراذل و اوباش .باید برخورد قوه قضائیه بازدارنده باشد.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۰:۱۹ ۲۷ فروردين ۱۴۰۲
بخشی از اینها در شهرداری ها جذب خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۲۶ فروردين ۱۴۰۲
اراذل و اوباش فقط باید اعدام شوند و این گروه به درد جامعه نمی خورند جز ایجاد ناامنی برای مردم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۲۶ فروردين ۱۴۰۲
باید برخورد قاطعانه با امثال اینا بشه
Netherlands
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۶ فروردين ۱۴۰۲
چه فایده، دو روز دیگه ولشون میکنن و روز از نو ...!باید دستشون رو قطع کنن.
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۳:۴۵ ۲۶ فروردين ۱۴۰۲
سلام ،با توجه به روز برخورد با افراد کشف کننده حجاب ،
این افراد را در انتهای صف رسیدگی قرار دهید ،اگر جرم آنها به کشف حجاب گره خورد ،
مدعی العموم وارد می شود و اگر گره نخورد شاکی خصوصی دارند ،تمام پرونده ها را همینطور به روز و هوشمند کنید .
آخرین اخبار